بهترین منابع فیزیک متناسب با سطح شما [کنکور 1403]

بهترین منابع فیزیک

برای اینکه بهترین منابع  فیزیک را متناسب با سطح خودتان بتوانید انتخاب کنید، اول از همه باید با بخش‌های آن آشنا شوید. به‌صورت کلی این درس و سوالات آن از 3 بخش تشکیل می‌شود. یکسری از قسمت‌های فیزیک متن دارد که باید آنها را بخوانید، حفظ  و تکرار کنید تا در ذهن‌تان بنشیند. بخشی دیگر از آن مفاهیم است که باید در ذهن‌مان باشد چون مستقیم از آنها ممکن است حتی سوال عددی هم بیاید. یکسری سوالات هم به کل محاسباتی و عددی هستند و گاهی اوقات با مفاهیم نیز ترکیب می‌شوند.

برای آشنایی با منابع سایر دروس، مقالات زیر را حتما بخوانید :

منابع شیمی کنکور

منابع ریاضی کنکور

منابع زیست کنکور

بچه‌ها اولین منبعی که بالاترین اهمیت را نیز دارد، شرکت در کلاس و تدریس‌های استاد است. شما باید قسمت اعظم انرژی خود را در کلاس بگذارید و سعی کنید مطالب را در همان تایم یاد بگیرید. در ادامه به بررسی منابع فیزیک کنکور 1403 و نحوه انتخاب آنها می‌پردازیم. بدون شک در این راه منبعی را باید برگزینید که متناسب با سطح علمی شما باشد.

بهترین منابع فیزیک کنکور 1403

منابع فیزیک کنکور 1403 موجود در بازار را می‌توان در چهار دسته بندی قرار داد. قبل از اینکه به سراغ این منابع بروید، لازم است که آموزش خوبی دیده باشید و در کنار آن، کتاب درسی را اصولی خوانده‌ باشید. متن کتاب درسی یکی از منابع اصلی است که همیشه باید در کنار شما باشد.

منبع تشریحی و امتحان نهایی برای فیزیک

چه بخواهید و چه نخواهید قسمتی از روش مطالعه فیزیک شما باید به تشریحی خواندن‌ اختصاص یابد. برای این منظور باید منابع تشریحی فیزیک را خریداری نمایید که یکی از آنها ماجرای من و درسام خیلی سبز است. در این کتاب درسنامه به صورت کامل یاد داده می شود و بعد از آن چند سوال آموزشی همراه با جواب آنها آمده است. اینگونه مطلب برای شما کامل جا می‌افتد. پس از آن با حل نمونه سوال‌ها و دیدن پاسخ آنها در انتهای کتاب، به خوبی خودتان را می‌سنجید. تعداد محدودی هم تست در این کتاب وجود دارد که بیشتر حالت آموزشی دارند.

منبع تشریحی بعدی کتاب پرتکرار قلمچی است. این کتاب یک درسنامه مختصر به همراه سوالات تشریحی اعم از جاخالی، صحیح و غلط، تعریف کنید، مفاهیم و محاسباتی دارد. به عبارت دیگر تمام تیپ سوالات را پوشش داده‌ است. پاسخ سوالات را هم به صورت کاملا تشریحی آورده است که به شما در امتحانات مدرسه و آزمون‌های تشریحی کمک زیادی می‌کند. در کل این دو کتاب برای بالا کشیدن نمره امتحانات بسیار مناسب هستند.

منبع شروع تست زنی (اولیه)

در این قسمت مهم‌ترین منابع تستی فیزیک دور اول را به شما معرفی خواهیم کرد.

میکرو گاج

اولین منبع، کتاب میکرو گاج است که طبقه‌بندی شده است. کتاب‌های میکرو طبقه بندی پایه یک جلد سوال و یک جلد پاسخ و درسنامه دارند. علاوه بر این، کتاب میکروی طلایی نیز داریم. این مجموعه نیز دو جلدی است. در جلد اول آن درسنامه به همراه سوال و راه حل آنها قرار دارد. تست‌ها نیز در جلد دوم آن گنجانده شده‌اند. پایه به پایه بودن آن واقعا می‌تواند برای دانش آموزان هر پایه کمک کننده‌ باشد. این کتاب از سوالات ساده تا سخت را پوشش می‌دهد و درسنامه روان و شیوایی دارد.

تست خیلی سبز

تست خیلی سبز منبع دیگری است که برای فیزیک می‌توانید تهیه کنید. این مجموعه در چند مدل عرضه می‌شود. آن را می‌توان به‌صورت پایه به پایه، جامع پایه، دوازدهم و جامع هر سه پایه تهیه کرد. در این کتاب شما درسنامه، پاسخ تشریحی و تست را با همدیگر در اختیار دارید. بعضی از تست‌های آن که سخت هستند را تحت عنوان سری Z قرار داده و یا رنگ آنها را عوض کرده‌ است. در کتاب میکرو هم به همین صورت است و بخشی از تست‌ها را به عنوان یک قدم تا صد قرار داده است.

این کتاب‌ها تمام موارد آسان، متوسط و سخت را شامل می‌شوند. می‌توان گفت که از همین روی، برای اکثر داوطلبین مناسب هستند.

نشر الگو

کتاب بعدی کتاب نشر الگوست که ویژگی‌های دو کتاب قبلی را دارد. این منبع بسیار می‌تواند به شما کمک بکند تا خودتان را بالا بکشید. شما باید متناسب با سطح علمی، آزمونی که می‌دهید و استادی که دارید منبع خودتان را انتخاب بکنید.

آبی قلمچی

کتاب آبی قلمچی هم را می‌شود به عنوان یک منبع تستی دیگر درنظر گرفت. با این حال سطح تست‌های فیزیک آن به نسبت سه منبع دیگر راحت‌تر است. اگر حس می‌کنید سطح ضعیفی دارید از آبی قلمچی استفاده کنید تا درصدتان به 50 برسد.

بهترین کتاب های دور دوم فیزیک

اگر بخواهیم درصد فیزیک خود را بالا ببریم، باید تست‌های قوی تری کار کنیم. به عبارت دیگر سوالات ساده و متوسط را به راحتی می‌زنیم و می‌خواهیم به درصدهای بالای 60 برسیم. واقعا باید به این مرحله برسید تا از این کتاب‌ها بتوانید استفاده کنید؛ در غیر این صورت، به هیچ وجه مناسب شما نیستند. سه سطحی قلمچی، نردبام خیلی سبز و آی کیو گاج سه گزینه روش تست زنی فیزیک دور دوم هستند.

نردبام خیلی سبز

کتاب نردبام خیلی سبز یک درسنامه مختصر دارد. در بخشی از کتاب، تست‌های کنکور را با شبیه سازی، سخت‌تر کرده و همینطور تست‌های تالیفی نیز دارد. این کتاب یک منبع سطح بالاست که در صورت داشتن ایراد، می‌توانید از قسمت پاسخنامه مشکلات خود را برطرف کنید. اگر تستی برایتان سخت بود آن را هایلایت کنید و در قسمت مرور دوباره آن را بزنید.

آی کیو گاج

منبع بعدی کتاب آی کیو گاج است. این کتاب به شکل‌های مختلفی از جمله پایه به پایه، جامع، جامع پایه و دوازدهم در دسترس است. با توجه به نیازتان می‌توانید یکی از آنها را تهیه بکنید. در این کتاب سوالات سطح بالا قرار دارد و در آخر هر فصل نیز پاسخ آنها به صورت کامل توضیح داده شده است.

سه سطحی قلمچی

کتاب بعدی سه سطحی قلمچی است که اغلب آنها سوالات آزمون‌‌های قلمچی بوده‌اند. سوالات این کتاب به سه سطح نسبتا دشوار، دشوار و دشوارتر تقسیم می‌شود. این تقسیم بندی با توجه به میانگین پاسخگویی داوطلبن آزمون‌هاست. در اول مشخص کرده که مثلا کل کتاب شامل 800 سوال می‌شود. از این تعداد، 200 تای آنها نسبتا دشوار، 200 تای آنها دشوار و 400 تای آنها خیلی دشوارتر هستند.

بچه‌ها اگر واقعا از سطح بالای علمی خودتان مطمئن هستید این کتاب‌ها را تهیه کنید. خیلی از داوطلبین انبوهی از کتاب‌ها را می‌خرند و حتی یکی از آنها را محض رضای خدا به صورت کامل تمرین نمی‌کنند.

جمع بندی بهترین منابع فیزیک

در این مقاله سعی کردیم بهترین منابع فیزیک را که می‌توانید برای کنکور 1403 استفاده کنید، معرفی کنیم. این منابع را سطح به سطح و لول به لول دسته‌بندی کردیم تا بهتر بتوانید با آنها آشنا شوید. برای اینکه به درصد بالایی در فیزیک برسید، باید منبع متناسب با خودتان را انتخاب و تهیه کنید. این منابع از همین روی به دو دسته منابع دور اول و منابع دور دوم تقسیم شده‌اند. در کنار اینها برای امتحانات نهایی هم می‌توانید منابع تشریحی را که معرفی کردیم خریداری کنید.

مطالب مرتبط:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *